Pagina's

zaterdag 20 januari 2018

Super Marathon Master


Sinds kort mag ik de titel "Super Marathon Master" dragen. Klinkt niet gek toch? Het is een benaming voor mensen die de marathon van Rotterdam meer dan 10 x hebben uitgelopen. Eerlijk gezegd had ik geen idee hoe vaak ik "Rotterdam" precies gelopen had. Wel meer dan 10 x leek me, dus dat vulde ik ook in bij het inschrijven, eind vorig jaar. Drie weken geleden kreeg ik een mailtje van de organisatie. Of ik kon bewijzen dat ik meer dan 10 x was gefinisht op de Coolsingel. Tja, ik heb alle medailles nog wel liggen in een plastic zak, ergens op zolder. En de meest t-shirts kan ik ook nog wel vinden als ik erg goed ga zoeken. Maar finishcertificaten heb ik, op een enkele na, echt niet meer. Ik heb toen maar terug gemaild dat ik al mijn marathons registreer op de 100MCNL site. Na wat heen en weer gemail accepteerden ze dat en nu ben ik dus een heuse Marathon Master! Het bleek dat ik 17 x "Rotterdam" had gelopen en dat lijkt misschien best veel maar de echte die hards liepen 'm wel 32 keer, dus dan heb ik nog wel wat in te halen. Leuke bijkomstigheid is wel dat ik na de 20ste keer voor de rest van mijn leven gratis mag mee doen. Dát wil ik wel dus voor 2019 & 2020 hou ik alvast de 2e zondag van april bezet en daarna ga ik eens heerlijk genieten van al die gratis deelnames tot aan mijn tachtigste (?!) verjaardag....😉

Vandaag is het zaterdag en van oudsher reis ik dan naar de skiberg af om wat te ploeteren in de modder aldaar. Ook vanmiddag de trailschoenen weer aangetrokken en zoveel mogelijk geprobeerd "off-road" de kilometers weg te tikken. Grauw en grijs weer, een graad of vier, niet veel wind; voor mij ideaal skibergweer. Steeds neem ik me voor om zo zuinig mogelijk te lopen maar toch kom ik telkens weer best wel gesloopt thuis. Maakt niet uit. Ik weet uit ervaring maar al te goed dat deze trainingen goede bouwstenen zijn voor een topconditie. Die topconditie lijkt nu nog ver weg maar is vandaag toch weer 18 km dichterbij gekomen en ik voel dat er echt vooruitgang in zit. Lekker doorgaan dus en blijven genieten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten