Pagina's

woensdag 24 mei 2023

 #1257

3,2 km (2 mijl). Het bekende rondje door het park. Geen zin om langer te lopen en voldoende beweging om de 10.000 stappen van vandaag weer vol te maken. Onderweg beluisterde ik een podcast van Gijs Groenteman, in gesprek met beeldend kunstenaar Rinus van der Velde. Deze kunstenaar heeft op dit moment een tentoonstelling in Voorlinden in Wassenaar. Interessante en herkenbare uitspraak ( even reproducerend in mijn eigen woorden): soms als ik een tekening of kunstwerk af heb is er heel even dat geluksgevoel dat het geslaagd is. Maar dat is dan ook zo weer vervlogen. Het lijkt heel erg op het proces van foto’s ontwikkelen, in een vloeistofbad. Heel even zie de vlaag van perfectie en op het moment dat je het ziet is het alweer vervlogen. Precies dat heb ik ook met mijn hardlopen. Ik noem het mijn zweefmoment. Alles klikt dan in elkaar en komt samen. Maar die momenten zijn zeldzaam. Vanavond zat het er in ieder geval niet bij inbegrepen helaas. Morgen weer een nieuwe kans :-)


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten